Pomóżcie w automatyzacji mojego biznesu

 · 2 min read

Wybór systemu i pozycjonowanie sklepów internetowych

Dzisiaj słów kilka o przyczynach niepowodzeń przy próbie zaistnienia w Internecie ze swoim sklepem internetowym. Sprawdźmy co wpływa na końcowy sukces w branży e-commerce? Mam nadzieję, że dobrze przemyślałeś co chcesz sprzedawać, wykonałeś analizę konkurencji i założyłeś strategię którą będziesz realizować.

to jest alt obrazka w teście

Dzisiaj słów kilka o przyczynach niepowodzeń przy próbie zaistnienia w Internecie ze swoim sklepem internetowym. Sprawdźmy co wpływa na końcowy sukces w branży e-commerce? Mam nadzieję, że dobrze przemyślałeś co chcesz sprzedawać, wykonałeś analizę konkurencji i założyłeś strategię którą będziesz realizować.

Kolejnym krokiem jest wybór systemu sklepu internetowego co już samo w sobie nie jest proste. Rozwiązań na rynku dostępnych są setki: darmowe rozwiązania tzw. „open source” albo mniej lub bardziej udane rozwiązania autorskie. Wybór należy do Ciebie i jest kluczowy w powodzeniu dalszych etapów. O „darmowych” systemach jeszcze kiedyś napiszemy, dzisiaj skupimy się na rozwiązaniach autorskich.

Wybierając system autorski sklepu internetowego głównym czynnikiem, którym powinieneś się kierować jest ilość wdrożeń danego systemu i jego „staż” na rynku. Dzięki temu masz pewność, że producent miał czas na dopracowanie swojego produktu, a funkcjonalność którą otrzymujesz będzie wystarczająca. Masz też szanse do zasięgnięcia opinii innych właścicieli systemu sklepu – poproś meilowo wybrane osoby o opinię. Pamiętaj, że jeśli użytkownik nie będzie zadowolony, na pewno się o tym dowiesz – jeśli tylko spytasz.

Jeśli chodzi o cenę sklepu internetowego to nie ma tu jednej sprawdzonej metody wyboru. W systemach autorskich na cenę składają się zazwyczaj: cena systemu sklepu i cena wdrożenia plus usług dodatkowych. Unikajmy tanich usług, bo zazwyczaj nie oznaczają nic dobrego.

Pamiętaj również o licencji sklepu, nie kupuj sklepu jeśli nie jest to tzw. „licencja dożywotnia”.

Po wyborze sklepu i firmy, która dokona jego wdrożenia (sam proces wdrożenia zasługuję na osobny artykuł i nie będzie teraz rozwijany) będziesz mógł rozpocząć jego optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych, a dopiero później będziesz mógł wdrożyć strategię pozycjonowania sklepu.​

Share:
Back to Blog

Related Posts

View All Posts »
sztuczna

sztuczna

Sztuczna inteligencja wchodzi w etap dojrzałości: od generowania treści po autonomiczne zarządzanie procesami, a przewaga rynkowa rośnie tam, gdzie AI realnie skraca czas, obniża koszty i podnosi jakość decyzji. Dla firm kluczowe stają się modele językowe zintegrowane z danymi, bezpieczeństwo wdrożeń i mierzalny zwrot z inwestycji. Oto najistotniejsze zmiany, które definiują rozwiązania AI dla biznesu w 2025 roku.

Trendy AI 2025

Trendy AI 2025

Rok 2025 to moment, w którym generatywna sztuczna inteligencja przechodzi od eksperymentów do skalowanej, odpowiedzialnej adopcji w firmach.